Beata Musierowicz
Mgr Beata Musierowicz
Specjalista z ponad 20 letnim doświadczeniem, neurologopeda i surdologopeda, certyfikowana terapeutka pedagogiczna, certyfikowana specjalistka OPT TalkTools level 2, certyfikowana terapeutka Neuroakustycznego Treningu Mózgu-SAS.
Zajmuje się profilaktyką, diagnozą oraz terapią zaburzeń mowy dzieci oraz dorosłych.
Zapewnia:
- indywidualne podejście
- nowoczesne metody, narzędzia diagnostyczne oraz terapeutyczne
- sprawdzone i skuteczne metody i techniki
- standaryzowaną diagnozę i monitorowanie postępów
- terapię przez zabawę
- przyjazną atmosferę
Pani Beata kieruje „Centrum Logopedycznym EFATA” w Łodzi. Zajmuje się profilaktyką, diagnozą oraz terapią zaburzeń mowy dzieci oraz dorosłych (wady wymowy oraz problemy kompleksu ustno-twarzowego).
Mgr Musierowicz obsługuję również SP ZOZ szpital ginekologiczno-położniczy im. Rydygiera Centralnego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Koncentruję się tam na opiece oraz wczesnej profilaktyce dzieci przedwcześnie urodzonych oraz donoszonych noworodków w zakresie wad rozwojowych, zespołów genetycznych i zaburzeń ustno-motorycznych. Szybka interwencja już od pierwszych chwil życia dziecka stanowi właściwe wsparcie w prawidłowym rozwoju mowy a tym samym daje rodzicom potrzebne poczucie bezpieczeństwa.
Każdy pacjent przechodzi szczegółową diagnozę w celu ustalenia odpowiednich metod i technik, jakie zostaną zastosowane w ramach prowadzonej profilaktyki i terapii. Dzięki długoletniemu doświadczeniu sposób diagnostyki został starannie opracowany z wykorzystaniem najwyższych standardów.
Misją Pani Beaty jako logopedy jest usprawnianie zdolności i możliwości komunikacyjnych i dotyczy to też opieki nad noworodkiem oraz wcześniakiem. Dokonuje oceny zachowania noworodka już od 3 dnia życia w tym ssania, przełykania, żucia i gryzienia.
Zakres działalności:
Noworodek i niemowlak:
1.Ocena zachowania noworodka już od 3 dnia życia w tym koordynacji ssania-oddychania
i przełykania, badanie budowy i sprawności ustno-twarzowej.
2.W ramach opieki nad noworodkiem i wcześniakiem ocena umiejętności komunikacyjnych noworodka Skala Brazelton NBAS® ( od 3 dnia życia do 2 miesiąca życia).
Co daje badanie Skalą NBAS rodzicom:
Ø Poczucie lepszej znajomości własnego dziecka
Ø Wzmacnia kompetencje rodziców
Ø Pomaga dostosować się do potrzeb dziecka, dzięki właściwemu odczytywaniu jego sygnałów
Ø Pokazuje mocne strony dziecka, podpowiada, jak wspierać obszary słabsze
3. Rozszerzanie diety od 4-6 m-ca życia, techniki karmienia wspierające rozwój motoryczny oraz sensoryczny jamy ustnej. Nauka gryzienia i żucia oraz dobór odpowiednich akcesoriów.
4. Profilaktyka rozwoju mowy- ocena i wspieranie etapów rozwojowych.
Terapia ustno-motoryczna-OPT TalkTools ®
1.Ocena budowy i sprawności ustno-twarzowej (w tym wargi, policzki, język, żuchwa i podniebienie).
2.Diagnostyka i terapia stawów skroniowo-żuchwowych w wyniku szumów usznych w tym bólu głowy okolicy skroniowej.
3.Ocena toru oddechowego mownego
4.Techniki wspierające rozwój motoryczny do mowy.
5. Punkty motoryczne rozwijające prawidłową artykulację.
6. Prowadzenie pacjentów z dysfunkcjami twarzoczaszki na podłożu genetycznym oraz pourazowym.
Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania ®
1. Przygotowanie ośrodków percepcyjnych do nauka czytania już od 3 r.ż.
2. Techniki szybkiego uczenia się czytania ze zrozumieniem.
Dla kogo:
Dzieci w klasach 1-3.
Dzieci z opóźnionym lub zaburzonym rozwojem mowy.
Dzieci z ryzyka dysleksji rozwojowej.
Dzieci z zaburzeniami słyszenia (głuchota) w tym percepcji fonemowej.
Zajęcia prowadzę z wykorzystaniem nowoczesnych polisensorycznych podejść w terapii mowy. Każdorazowo uwzględniam realne możliwości każdego pacjenta. Wiąże się to z ciągłym monitorowaniem oraz systematyczną oceną postępów leczenia. Zajęcia indywidualne lub grupowe do 4 dzieci).
Neuroakustyczny Trening Mózgu – SAS
Neuroakustyczny Trening Mózgu- Unikalna technologia SAS pozwala nam na przygotowanie indywidualnie dopasowanych treningów, które uwzględniają umiejętności, potrzeby oraz życzenia klienta w kontekście jego możliwości, tym samym wpływając na efektywność wyników uzyskiwanych w krótkim czasie.
Trening SAS-Smart | Wzmocnienie uczenia się dzieci i dorosłych.
Treningi dla dzieci w wieku szkolnym (począwszy od 5 roku życia), dla studentów i dorosłych, którzy chcą poprawić swoje wyniki w uczeniu się. Większość spersonalizowanych Treningów SAS-Smart wymaga słuchania każdego dnia jednogodzinnej sesji przez 20-24 dni w przeciągu czterech tygodni. Treningi SAS-Smart zawierają muzykę orkiestrową bądź fortepianową oraz mowę, sekwencyjnie uporządkowaną.
- Uwaga i koncentracja | ADHD: zmniejszenie roztargnienia, wzmocnienie umiejętności skupiania się i radzenia sobie z nadpobudliwością.
- Czytanie i pisanie | dysleksja: rozwinięcie dokładniejszego i szybszego przetwarzania funkcji mowy w lewej półkuli mózgu.
- Rozumienie i pamięć: usprawnienie synchronizacji pomiędzy obiema półkulami oraz wzmocnienie integracji sensorycznej.
- Zachowanie i motywacja: zredukowanie stresu i niepokoju wywołanych różnymi czynnikami, poprawa umiejętności zarządzania czasem, planowania oraz odpowiedzialności za własne działania.
Trening SAS-Boost |Wsparcie dla dzieci z opóźnieniami w rozwoju.
Precyzyjnie i indywidualnie dopasowane Treningi SAS-Boost pomagają dzieciom od 3 roku życia, również ze schorzeniami neurologicznymi takimi jak: zespół Aspergera, autyzm, dziecięce porażenie mózgowe, zespół Downa.
- Przetwarzanie sensoryczne: poprawienie umiejętności sensorycznego separowania i filtrowania oraz zmniejszenie sensorycznego przeciążenia.
- Powtarzające się zachowania: zmniejszenie stresu i niepokoju a dzięki temu likwidacja potrzeby „zachowań zastępczych”.
- Mowa i język: aktywacja ośrodków języka i mowy lewej półkuli mózgu.
- Umiejętności społeczne: wzmocnienie umiejętności rozpoznawania twarzy innych osób oraz świadomości różnorodności oraz oczekiwań innych ludzi.
Trening SAS-Balance | Psychoterapeutyczne i neurosensoryczne programy dla dorosłych.
Spersonalizowane treningi dla dorosłych, redukujące: stres, lęk, strach lub gniew oraz poprawiające skupianie się, klarowność sytuacji ułatwiającą podejmowanie decyzji. Programy SAS-Balance są relaksujące i uspokajające. Dzienna sesja trwa od 30 do 60 minut.
- Niepokój i lęk: zrelaksowanie ciała i umysłu oraz blokowanie powtarzających się negatywnych myśli, które mogą prowadzić do nerwicy natręctw.
- Depresja: przekierowanie “wewnętrznego głosu” z myślenia negatywnego na myślenie pozytywne w kierunku podejmowania „pozytywnych kroków do przodu”.
- “Zarządzanie” gniewem/złością: redukcja impulsywnych reakcji i wzmocnienie umiejętności poznawczych, asertywności.
- Niezdecydowanie: poprawa wrodzonej kreatywności, wizualizacja umiejętności planowania i podjęcia działań.
Trening SAS-Life | Spersonalizowane programy wspierające osoby starsze.
Treningi dla osób w podeszłym wieku pomocne w usprawnianiu: codziennego funkcjonowania, komunikowania się i jakości życia. Każdy Trening SAS-Life jest zaprojektowany w celu osiągnięcia konkretnych rezultatów, dlatego czas trwania treningu może być zróżnicowany dla każdego klienta. Programy mogą być przygotowane do słuchania podczas snu a nawet podczas śpiączki.
- Tzw. “Cocktail Party Syndrome”: wzmocnienie przetwarzania słuchowego w celu poprawy komunikacji w hałaśliwym otoczeniu.
- Zdolności poznawcze: usprawnienie synchronizacji między obiema półkulami oraz ich spójności sensorycznej.
- Poprawa słuchu: pobudzenie ostrości słuchu – usprawnienie jego funkcji fizjologicznej oraz fonematycznej (zdolności do odbioru i interpretacji istotnych cech z sygnału mowy)
- Rehabilitacja po udarze mózgu: odzyskiwanie mowy i sprawności ruchowej po udarze mózgu lub innych dysfunkcjach.